Kerrostaloasujat arvostavat lähipalveluja
Monet yhteiskunnassa meneillään olevista megatrendeistä liittyvät myös asumisen kehittymiseen: kaupungistuminen, ikääntyminen ja erityisesti palveluiden ostohalukkuuden kasvu. Me tämän päivän kuluttajat olemme jo paljon tottuneempia ostamaan erilaisia palveluja kuin esi-isämme.
Valtakunnallisen ”Uuden ajan kaupunkiasuminen” -tutkimuksen mukaan jopa 64% suomalaisista aikoo tulevaisuudessa ostaa nykyistä enemmän päivittäistä arkea helpottavia palveluita. Etenkin kerrostaloasujat ovat entistä halukkaampia panostamaan arjen palveluihin – erityisesti kysyntää on kyselyn mukaan siivous-, terveys-, ruoka- ja talonmiespalveluille. Palvelut halutaan saada nopeasti ja läheltä. (Norstat-paneeli, 08/2017)
Kotikatu365-konseptissa onkin panostettu paljon palveluiden saatavuuteen. Tuomme asukkaille juuri heidän tarvitsemiaan palveluja joko omaan pihapiiriin tai suoraan kotiovelle. Tarpeet ovat eri elämänvaiheissa erilaisia, joten kuuntelemme asukkaita herkällä korvalla ja kehitämme tarjontaa jatkuvasti.
Eräs Kotikatu365 Lipporannan asukas – lapsiperheen äiti – luonnehti, että ”tämä on kuin avaruusasema, jossa kaikki tarvittava löytyy saman katon alta”. Jotta avaruusasemalla on mukava elää, yhtä tärkeää on, että asuinyhteisössä on hyvä yhteishenki. Tämä on toinen asia, johon olemme panostaneet paljon Kotikatu365-kohteissa, luomalla asukkaille monipuoliset puitteet hyvinvointiin, aktiivisuuteen ja mukaviin kohtaamisiin naapureiden kanssa.
Jo nyt, vajaan kahden vuoden kokemuksen perusteella Lipporannasta voimme iloksemme todeta, että konsepti toimii. Palvelut ovat asukkaiden ahkerassa käytössä, yhteisössä on paljon kanssakäymistä ja yhteisiä tapahtumia naapureiden kesken – ja onpa siellä jo syntynyt uusia hyviä ystävyyssuhteitakin.
Jari-Pekka Kelhä
toimitusjohtaja
Health City Finland Oy